Hopp til hovedinnholdet
Hjertebank for Etne og Skånevik

sammen gjør vi det bedre

Velkommen til oss!

Vi er glade for å få deg med på laget i Sparebanken Vest! Her er tipsene som gjør overgangen fra Etne Sparebank så rask og smidig som mulig.  

Kom i gang

9 ting du kan gjøre selv

Her er en oversikt over ting det kan være lurt å få på plass som kunde i Sparebanken Vest. Du kan gjøre det meste selv i nettbanken og mobilbanken.

1

Last ned og ta i bruk mobilbanken

Mobilbanken vår har best rating av alle mobilbanker i App Store og Google Play. Fra den kan du gjøre det aller meste selv og du har full oversikt over økonomien. 

2

Få lønn inn på ny konto

Husk å informere arbeidsgiveren din om nytt kontonummer slik at du får lønn inn på rett konto. Det er lurt å gjøre det i god tid før neste lønning.

NAV, Lånekassen, Skatteetaten eller andre som du mottar utbetalinger fra må også få beskjed om nytt kontonummer.

3

Åpne flere kontoer

Vi har allerede opprettet en brukskonto til deg i Sparebanken Vest. I mobilbanken kan du opprette flere kontoer til ulike formål og gi dem egne navn – for eksempel regningskonto.
Vær også OBS på at kontoene som du har i Etne Sparebank vil eksistere en god stund enda.
Hvilke kontoer har du behov for? Les mer her 

4

Overfør innskudd Sparebanken Vest-kontoen

Nå som du er Sparebanken Vest-kunde, kan du overføre innskudd fra Etne Sparebank til oss. Det tar normalt én virkedag før pengene er på plass.

Har du regninger som ligger til forfall på kontoen i Etne Sparebank? 
Pass på at det står igjen nok penger på kontoen til å betale dem. 

5

Sett opp eFaktura

Du kan aktivere eFakturaer når du er innlogget i nett- eller mobilbanken. Med «eFaktura fra alle» får du automatisk eFaktura fra butikker og bedrifter som du handler med.

6

Flytt AvtaleGiroene dine

Slik flytter du AvtaleGiro til oss:

Logg inn og gå til Meny – Betale – AvtaleGiro og eFaktura  og velg Flytt AvtaleGiro fra andre banker. Følg den enkle veiviseren –  resten går av seg selv.

7

Registrer det nye bankkortet ditt på abonnementstjenester

Husk å registrere bankkortet fra Sparebanken Vest på abonnementstjenester som Vipps, Spotify, AppStore, Google og lignende.

Tips: Betalt kontaktløst ved å legge til det nye kortet ditt i Apple Wallet eller Google Pay-appen. 
Les mer om kontaktløs betaling 

8

Har du BSU?

Vi hjelper deg gjerne med å flytte BSU-kontoen din til oss. Ta kontakt på chat i nett- og mobilbank eller ring oss på tlf. 915 05555 kl. 7-23 alle dager, så ordner vi det. 

Les mer om BSU

9

Makuler gamle kort og bestill kredittkort

Når du har aktivert det nye bankkortet fra oss og overført penger til den nye kontoen, kan du avslutte bankkort fra Etne Sparebank. Husk å makulere de fysiske kortene. 

Ønsker du å ha et kredittkort? Bestill Visa Gull i nettbanken eller mobilbanken 

Charlotte

07.00-23.00

Kundeservice hele året

Trenger du hjelp? Husk at vårt kundesenter er åpent hver dag hele året fra klokken 07.00-23.00 for å hjelpe deg. Du kan kontakte dem på telefon eller chat. Gjøre det som passer deg best.

Nyttige spørsmål og svar

Personlig rådgiver

Kontakt oss

ringellerchat

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man - søn 07-23

radgiver

Snakk med oss

Hos oss kan du være trygg på at du får rådene og hjelpen du trenger.

Avtal møte
FinnDittlokolkontor

Finn ditt lokalkontor

Vi er størst på Vestlandet. Se hvor du finner ditt nærmeste kontor.

Finn ditt kontor