Hopp til hovedinnholdet
Bruk banken enkelt og effektivt!

Innlogging uten kodebrikke

BankID på mobil

  • Elektronisk ID og signatur
  • Brukes til netthandel, bank og offentlige tjenester
  • Skal fases ut – bytt til BankID-app eller kodebrikke
Info_enkel

BankID på mobil slutter å fungere 1. september 2024

Flere funksjonaliteter ved BankID på mobil slutter å fungere allerede i juni 2024, og fra og med 1. september er det full stopp. Da må du over på BankID-app eller kodebrikke. Det må du også dersom du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort før 1. september. 

Har du testet BankID-app? 

Du kan fortsette å bruke BankID på mobil så lenge du har samme SIM-kort på mobilen din og husker PIN-koden din. Dersom du mister mobilen, bytter abonnement eller får nytt SIM-kort, så må du over på BankID-app eller kodebrikke.


Last ned og test BankID-appen din, så er du sikret den dagen uhellet er ute


Ta godt vare på kodebrikken

Selv om du kan bruke BankID på mobil til det aller meste i det daglige, bør du ta godt vare på kodebrikken din. Den kan du plutselig få bruk for dersom BankID ikke virker, eller må bestille BankID på nytt.

Dette lurer folk på

Ofte stilte spørsmål