Ungdomskort

Korte med større frihet

Ungdomskort

  • Passer for alle barn mellom 13 - 17 år
  • Gratis og gebyrfritt
  • Kan brukes til netthandel, betaling i butikk og kontantuttak

Med eller uten legitimasjon

Mange ungdommer har behov for legitimasjon, for eksempel på bussen eller i butikken. Derfor kan du bestille ungdomskort med bilde. Det er bare å møte opp på ditt lokale kontor, der en av rådgiverne våre tar et bilde av deg og skanner signaturen til kortet. 

Velg ditt eget kortmotiv

Design ditt eget unike kort og ta vare på gode opplevelser. Du kan velge blant standardmotivene våre eller laste opp og bruke et bilde du har tatt selv.

Slik får du kort med eget kortmotiv

Velg ditt eget bilde på ditt Visa Classic-kort fra Sparebanken Vest

Sjekk saldo i mobilbank eller på SMS

Lurer du på hvor mye penger det er igjen på kortet? Last ned bankappen på mobilen din, slik at det er enkelt å sjekke saldoen selv. Du kan også få saldo på SMS - helt gratis.

Kontaktløst med kort eller klokke

Kontaktløs betaling betyr at du slipper å sveipe eller sette inn kortet når du betaler, du bare legger kortet inntil terminalen. Er beløpet under 500 kr, trenger du ikke å taste inn PIN-koden heller. Kjapt og enkelt! 

Kortet støtter også betaling med Garmin og FitBit-klokker. Ved å legge kortet inn i klokken din, kan du betale i butikken uten å ha med deg kortet - bare legg klokken på terminalen!

Slik kommer du i gang med klokkebetaling.

Legg kortet i Vipps

Fra du fyller 15 år, kan du bruke Vipps på samme måte som de voksene. Det betyr at du kan sende og motta penger, helt uten foreldrekontroll. For å få egen Vipps-konto må du ha BankID, og da er det flaks at vi tilbyr BankID allerede fra 13 år. Med den nye BankID-appen har det også blitt mye enklere å komme i gang. Slik får du BankID.


Ta ut og sett inn penger i dagligvarebutikker

Fra 2020 kan du både sette inn og ta ut penger i flere dagligvarebutikker. I første omgang finner du tjenesten hos Meny, Kiwi, Spar og Joker, men flere butikker vil komme etter.  Se etter det lilla klistremerket merket “Kontanttjenester i butikk”. 

Få oversikt over forbruket i Min økonomi

Hvor i alle dager tok pengene veien? I appen og i nettbanken finner du Min økonomi, en smart tjeneste som viser hvor pengene blir brukt. Her er forbruket er fordelt i kategorier, slik at dere enkelt kan se hvor pengetyvene ligger.

Mistet eller frastjålet kort?

Så snart dere oppdager at kortet er borte, bør det sperres. Det gjør dere enkelt selv i appen eller mobilbanken. Deretter kan dere erstatte kortet og få tilsendt et nytt i posten. Vanligvis tar det noen dager, men om du for eksempel er i utlandet og trenger et nytt kort med det samme, kan du få hjelp av kundeservice. Ring oss på (+47) 915 05555 hele døgnet for nødassistanse.

Dette lurer folk på

Ofte stilte spørmål

Personlig rådgiver

Kontakt oss

ringellerchat

915 05555

Åpent mandag til søndag 07 - 23.

sendEpost

Skriv til oss

Vi svarer så snart vi kan, normalt innen 2 dager.

radgiver

Snakk med oss

Hos oss kan du være trygg på at du får rådene og hjelpen du trenger.