
Ungdomskort
Ungdomskortet er perfekt for deg mellom 13 og 17 år. Kortet kan brukes til netthandel, betaling i butikk og kontantuttak.
- Kortet er gratis
- Kan brukes til å handle på nett og i apper
- Du kan betale kontaktløst.
Med eller uten legitimasjon
Mange ungdommer har behov for legitimasjon, for eksempel på bussen eller i butikken. Derfor kan du bestille ungdomskort med bilde. Det er bare å møte opp på ditt lokale kontor, der en av rådgiverne våre tar et bilde av deg og skanner signaturen til kortet.
Sjekk saldo i mobilbank eller på SMS
Lurer du på hvor mye penger det er igjen på kortet? Last ned bankappen på mobilen din, slik at det er enkelt å sjekke saldoen selv. Du kan også få saldo på SMS - helt gratis.
Kontaktløst med kort eller klokke
Kontaktløs betaling betyr at du slipper å sveipe eller sette inn kortet når du betaler, du bare legger kortet inntil terminalen. Er beløpet under 500 kr, trenger du ikke å taste inn PIN-koden heller. Kjapt og enkelt!
Kortet støtter også betaling med Garmin og FitBit-klokker. Ved å legge kortet inn i klokken din, kan du betale i butikken uten å ha med deg kortet - bare legg klokken på terminalen! Slik kommer du i gang med klokkebetaling.
Legg kortet i Vipps
Fra du fyller 15 år, kan du bruke Vipps på samme måte som de voksene. Det betyr at du kan sende og motta penger, helt uten foreldrekontroll. For å få egen Vipps-konto må du ha BankID, og da er det flaks at vi tilbyr BankID allerede fra 13 år. Med den nye BankID-appen har det også blitt mye enklere å komme i gang. Slik får du BankID.
Ta ut og sett inn penger i dagligvarebutikker
Fra 2020 kan du både sette inn og ta ut penger i flere dagligvarebutikker. I første omgang finner du tjenesten hos Meny, Kiwi, Spar og Joker, men flere butikker vil komme etter. Se etter det lilla klistremerket merket “Kontanttjenester i butikk”.
Få oversikt over forbruket i Min økonomi
Hvor i alle dager tok pengene veien? I appen og i nettbanken finner du Min økonomi, en smart tjeneste som viser hvor pengene blir brukt. Her er forbruket er fordelt i kategorier, slik at dere enkelt kan se hvor pengetyvene ligger.
Mistet eller frastjålet kort?
Så snart dere oppdager at kortet er borte, bør det sperres. Det gjør dere enkelt selv i appen eller mobilbanken. Deretter kan dere erstatte kortet og få tilsendt et nytt i posten. Vanligvis tar det noen dager, men om du for eksempel er i utlandet og trenger et nytt kort med det samme, kan du få hjelp av kundeservice. Ring oss på (+47) 915 05555 hele døgnet for nødassistanse.