
Samfunnsutbytte
Sponsor
Med satsing på bredde er vi også med å legge grunnen for fremtidige enere fra Vestlandet.
Vi satser på Vestlandet
Sparebanken Vest skal være en engasjert samfunnsaktør på Vestlandet, og banken bruker sponsing som et virkemiddel for å nå dette målet. Vi har tre hovedmål med sponsorvirksomheten:
- Merkevarebygging
- Kundepleie
- Lagåndbygging blant egne medarbeidere
Relasjoner
Gjennom sponsoravtalene bygger Sparebanken Vest relasjoner til kunder, medarbeidere og våre samarbeidspartnere innenfor idrett, kultur og organisasjonsliv.
Målgrupper
Bankens primære sponsorobjekter er innen idrett og kultur. Sponsorobjektenes profil skal være ”for folk flest”. Det skal satses på bredde fremfor smale målgrupper og lag fremfor enkeltutøvere. Barn og unge er en viktig del av målgruppen for sponsing. Det skal være bredde og ikke bare elite.
Langsiktighet
Sparebanken Vest ønsker en langsiktighet i de sponsorengasjementene banken er med på. Dette for å få best effekt av de investeringer som blir lagt ned i tid og penger i sponsorobjektet. I tillegg viser erfaring at man må være med over tid for å bli assosiert med sponsorobjektet.
Personlig rådgiver