Farge
Kundene Kirsti og svein. Fikk god hjelp av Frende Forsikring etter bilulykken.
- Det var en service av en annen verden, sier Kirsti og Svein etter skadeoppgjøret hos Frende. (Foto: Mette Brandt) 

Først etter ulykken skjønte de at bilforsikingen fra Frende var et godt valg

På vei hjem fra handleturen, svingte en bil ut i veien rett foran Kirsti og Svein. Når ulykken ikke er til å unngå, ligger lykken i hvilket forsikringsselskap du har.
Bergen - Av: Frende Forsikring

- Jeg fikk en kraftig støkk og skalv voldsomt etter sammenstøtet, forteller Kirsti Hanssen.

Sammen med samboeren Svein Jarl Hasselberg hadde hun vært på handletur i Svolvær. På veien hjem til Laupstad smalt det. Alt gikk så fort at de ikke rakk å reagere.

- Bilen som sekunder før hadde stått helt i ro ved autovernet, svingte plutselig ut og sammenstøtet var umulig å unngå. Det var nysaltet, men likevel glatt på veien. Vi kjørte ikke fort, kun 40 kilometer i timen, forteller Kirsti Hanssen.

Først kom sjokket. Etter hvert kom også smerten. Kirsti trodde først hun hadde truffet dashbordet, men forsto at det var sikkerhetsbeltet som hadde strammet seg under sammenstøtet. Ambulansen kom fort til stedet, og hun ble fraktet til legevakten. Hun var fortumlet og skjelven, men fikk heldigvis konstatert at det ikke var noe alvorlig.

Verre sto det til med bilene. Bilen de kolliderte med ble kondemnert. Samboerparets bil var ny, men trengte en runde på verkstedet etter sammenstøtet.

Forsikringsselskapet ordnet alt

Samboerparet har bilforsikring fra Frende Forsikring og om kvelden ringte de forsikringssekapet for å melde skaden.

- Vi hadde hørt så mange skrekkhistorier om forsikringsbransjen, men vi hadde en utrolig fin opplevelse på telefonen. Skadebehandleren tok imot oss på en fantastisk måte, og ba oss om å ta det helt med ro. Vi ble beroliget med at de skulle ordne alt for oss, og det gjorde de i aller høyeste grad. Frende tok også kontakt med motpartens forsikringsselskap, forteller Kirsti og legger til: 

- Det var en service av en annen verden. De ordnet også med leiebil, selv om det knapt er biler å oppdrive på grunn av alle turistene i Lofoten.

Fantastisk oppfølging

Kirsti trekker frem oppfølgingen de fikk etter den første telefonsamtalen:

- Behandlingen vi fikk av Frende var helt utrolig. De ringte oss flere ganger i ettertid og spurte oss om hvordan det gikk, og om det var noe annet vi trengte. Vi fikk også tilbud om psykologhjelp og annen behandling. Jeg blir nesten rørt når jeg tenker på det, vi ble så utrolig godt ivaretatt, sier hun.

Det var ikke bare Kirsti og Svein som var fornøyde med Frende Forsikring.

- Til og med motparten skrøt av måten Frende håndterte skadeoppgjøret. De fortalte at de aldri vært ute for så god kundebehandling som de fikk hos Frende, forteller Kirsti.

Best på skadeoppgjør og like rabatter til alle

Opplevelsen til samboerparet i Lofoten er ikke tilfeldig. I den uavhengige bransjemålingen EPSI har Frende vært blant de beste på skadeoppgjør og både i 2018 og 2019 vant de prisen for landets mest fornøyde forsikringskunder.

Etter tre år får du automatisk lojalitetsbonus. Det betyr at prisen på alle skadeforsikringer blir redusert med fem prosent. I tillegg kan du få inntil 17 prosent samlerabatt dersom du har flere enn to skadeforsikringer hos oss.

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man-søn 07-23

Logg inn og chat

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor