Hopp til hovedinnholdet
Rune som smiler

Forståelige råd

– Viktig med en bank som snakker et språk folk forstår

Da Rune Solheim flyttet kontoer og lån til Sparebanken Vest, fikk han noen gode råd med på kjøpet. – Nå har jeg full oversikt!

Av Marthe Berg-Olsen

Kommunikasjonsrådgiver

For en tid tilbake tok han et valg. Han flyttet både bedriftskontoer og huslån til Sparebanken Vest. Det har han ikke angret på.


Komplett løsning

– Da jeg byttet bank, tok jeg en gjennomgang av privatøkonomien med kunderådgiveren min, Siri Merete Fure. Det var viktig for meg å få en komplett løsning for bedriften, huslånet og forsikringer, sier han.

– Nå har jeg alt på ett sted, noe som gir meg full oversikt. Til daglig bruker jeg både nettbanken og mobilbanken, men det gir også ekstra trygghet å kunne sitte og diskutere økonomi med en kunderådgiver jeg har en god relasjon til.

Bilde av rådgiver

KUNDERÅDGIVER: Siri Merete Fure er en av tre rådgivere ved Sparebanken Vests kontor i Stryn. Trenger du råd om lån, sparing eller forsikring? Da kan du snakke med en av de flinke rådgiverne til Sparebanken Vest. De kan treffes på ditt nærmeste kontor eller ta et telefon- eller videomøte med deg.

Forståelige råd i urolige tider

Med jevne mellomrom tar Solheim en gjennomgang av privatøkonomien med banken. Den siste praten skulle vise seg å bli bra i en tid med stigende renter.

– Jeg hadde fastrente i fem år. Da avtalen gikk ut, lurte jeg på om jeg skulle forlenge avtalen. Etter noen runder med kunderådgiveren, gikk jeg for et tilbud om en ny fastrenteavtale i ti år, sier han og slår fast:

– Med stigende renter, viste det seg å være et veldig smart valg.

– Var det mye styr å bytte bank?

– Ikke for meg. Alt jeg trengte å gjøre var å signere.


En personlig bank

Sparebanken Vest er langt oppe på ulike lister over kundetilfredshet rundt digitale tjenester. Men banken tilbyr også en personlig relasjon til bankkundene sine. Det siste er viktig for Solheim, som er veldig fornøyd med å ha en fast rådgiver i banken.

– Selv om jeg bruker alle de digitale tjenestene til banken, setter jeg utrolig pris på å snakke med et levende menneske når jeg har spørsmål om det som er viktig for meg når det kommer til økonomi, sier han og understreker:

Sparebanken Vest og kunderådgiveren min prater et språk folk forstår

– Noen fagfolk prater forbi deg. Du er ikke er på samme planet når det gjelder ord og uttrykk som brukes i deres verden. Det gjelder heldigvis ikke Sparebanken Vest, sier Solheim og føyer til:


– Da er det godt å ha en bank som bryr seg. Hvis jeg har en eller annen bekymring, får jeg alltid et svar når jeg tar kontakt med kunderådgiveren min. Jeg er faktisk imponert over at hun klarer å svare så raskt på telefon og mail som hun gjør, sier han og smiler.


Ser lyst på fremtiden

– Valg av bank handler ikke bare om rente og min egen økonomi. Det Sparebanken Vest har bidratt med til barn og unge, forklarer nok hvorfor de har en slik sterk posisjon i lokalsamfunnet. Det er viktig for meg, familien og for hele nærmiljøet.

– Hvordan går det med bedriften i disse urolige tidene?

– Det er bra driv. Vi har flermannsboliger og eneboliger som skal bygges. Vi skal også i gang med nye boligfelt vi har utviklet selv. Til tross for urolige tider, er vi optimister.


Tillitsforhold til rådgiver

– Det er en trygghet å vite at banken bare er 400 meter borte i gaten fra oss, skulle det være noe ekstraordinært. Med en personlig rådgiver som kjenner økonomien min oppstår det et tillitsforhold. Det er viktig hvis det skulle bli nødvendig å ta tak i noe, sier Solheim. 


Les mer om fastrentelån her.


Fastrente 3 år: Eff.rente 4,51 %, 2 mill o/25 år, kost 1 305 786 kr, tot 3 305 786 kr.

Personlig rådgiver

Kontakt oss

ringellerchat

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man - søn 07-23

radgiver

Snakk med oss

Hos oss kan du være trygg på at du får rådene og hjelpen du trenger.

Avtal møte
FinnDittlokolkontor

Finn ditt lokalkontor

Vi er størst på Vestlandet. Se hvor du finner ditt nærmeste kontor.

Finn ditt kontor