Bedrift
Farge

Barn & ungdom

Lyst til å lære barnet ditt å ha kontroll på hvor mye som går ut og inn av penger? Se med egne øyne at kontoen nesten er tom - eller oppleve sparegleden når pengene vokser? Våre løsninger kan faktisk hjelpe deg med dette. Og i tillegg gjøre familiens daglige drift litt enklere.

Sjekke saldo selv

La barnet ditt selv få oversikt og kontroll over pengene sine. Nettbanken er en god start, og med SMS-banken eller mobilbanken blir det hele enda enklere - og raskere. Da er saldo tilgjengelig på 1-2-3, og det rett i lommen!

Betale ukepenger

Sett opp fast trekk fra kontoen din til barnets. Så slipper du kontantene, og barnet ditt opplever gleden ved å få en fast lønn for "strevet" direkte inn på kontoen sin. Setter dere i tillegg opp SMS-varsling på barnets konto blir det ekstra gøy! Da plinger det på mobilen når ukelønnen kommer inn.

Overføre penger kjapt

Å overføre penger til barnet ditt gjør du aller raskest i mobilbanken. Når barnet ditt har konto hos oss blir pengene overført på sekundet.

Få beskjed når noe skjer på konto

Få varsel på SMS når det er lite penger igjen på konto, eller på et fast tidspunkt i uken. Nyttig for både voksen og barn. 

Vanlige spørsmål om bank og barn

Barnet ditt aktiverer mobilbanken enkelt i egen nettbank. Hvis barnet ditt ikke har nettbank bestiller du det raskest under "Min familie" når du er innlogget i nettbanken eller mobilbanken. Merk at begge foresatte må godkjenne at det opprettes nettbank til barnet. Dere mottar begge SMS med lenke til en egen signeringsportal der dere godkjenner bestillingen.

Dersom barnet har legitmert hos oss, kan du bestille kort til barn under "Min familie" i nettbanken og mobilbanken. Velg Bestille kort under oversikten til barnet. Begge foresatte må godkjenne kortbestillingen. Når du har bestilt kortet, sendes en forespørsel til den andre forelderen. Så snart den er godkjent blir kortet bestilt.

Dersom du har opprettet konto til barnet i mobil- eller nettbanken og barnet ikke har legitimert seg, må du bestille kort til barnet i ett av kontorene våre. Minst én foresatt må være med i banken, ta eventuelt med fullmakt fra den andre. Husk å ta med pass som gyldig legitimasjon!

Dersom begge foreldrene er kunder, kan du kan åpne konto til barnet ditt i nettbanken eller mobilbanken. Barnet kan imidlertid ikke disponere kontoen selv eller bestille bankkort før barnet har legitimert seg på et av våre kontor. 

Slik oppretter du kontoen i mobilbanken:

  • Logg inn i nettbanken eller mobilbanken
  • Gå til "Min familie" og velg "Legg til barn"
  • Opplysninger om barn du har foreldreansvar for hentes direkte fra Folkeregisteret
  • Legg til barnet du ønsker skal bli kunde
  • Begge foresatte må godkjenne at barnet blir kunde. En forespørsel sendes elektronisk til den andre forelderen
  • Når den andre forelderen har godkjent forespørselen, blir barnet registrert og får en konto automatisk

Dersom barnet skal ha bankkort og nettbank, må barnet legitimere seg i ett av kontorene våre sammen med foreldrene. Hvis ikke begge foresatte kan stille, må den som ikke er tilstede skrive fullmakt og legge ved kopi av eget pass. Barnets pass eller fødselsattest må også vises.

Finner du ikke fødselsattesten? Bestill nytt eksemplar via skatteetaten sine sider. De sender den til deg i løpet av noen få dager til din folkeregistrerte adresse.

 

 

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring 915 05555

Åpent man-søn 07-23

Ring oss

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor