Bedrift
Farge

Mobilbanken og Vennebetaling

Her finner du alle spørsmål og svar knyttet til mobilbanken og Vennebetaling

Ofte stilte spørsmål om mobilbanken og Vennebetaling

Logg inn i nettbanken, gå til Mobiltjenester og varsling, velg Mobilbank og følg instruksjonene.

Søk etter Sparebanken Vest i App Store (iOS) eller i Play Butikk (Android).

Direktelenker:
» App Store (iPhone)

» Play (Android)

Da må du sperre mobilbanken i nettbanken under "Mobiltjenester". 

Logg inn i nettbanken for å sperre og slette mobilbanken

 

Når du bytter mobiltelefon må du aktivere mobilbanken på nytt. Dette gjør du i nettbanken. Husk samtidig å sperre og slette den gamle mobilen din fra listen i nettbanken. Logg inn i nettbanken for å aktivere mobilbanken

Hva skjer med min BankID på mobil hvis jeg har fått ny telefon?

Ja, velg Logg inn i mobilbanken og trykk deretter på Aktiver ny bruker.

Nei, det er kun mobilbanken for aktuelle telefonen som blir sperret.

  • iOS-appen støttes av iPhone, iPad og iPod Touch med iOS 5 eller nyere.
  • Android-appen støttes av enheter med Android 2.2.2 eller nyere.
  • Mobilbank-appen støttes ikke av Windows-telefoner.

For å vennebetale må du være kunde i Sparebanken Vest, og ha mobilbank-appen vår. Vennene dine trenger ikke å være kunde hos oss, eller ha appen for å motta en vennebetaling.

Alle vennene dine! Eneste kravet er at de har norsk mobilnummer og kontonummer. Ikke trenger de noe app heller :)

Nei, det må du ikke. Kontonummeret vi da registrerte på deg bruker vi også til vennebetalinger i fremtiden - uansett hvem som vennebetaler til deg!

Er det første gang vennen din skal motta en vennebetaling? Vi sender en SMS og ber om å få tilsendt kontonummer. Kontonummeret blir så lagret hos oss for fremtidige vennebetalinger - uansett hvem som vennebetaler! Med andre ord: Har vennen din mottatt en vennebetaling før? Da kommer pengene inn på kontoen vi har registrert.

I "Historikk" ser du status. 
Vennebetaling - gjennomført betaling = Gjennomført.
Vennebetaling - betaling venter = Vi venter på kontonummer,
Vennebetaling - betaling stoppet = Ikke gjennomført/feilet.

Sjekk status på vennebetalingen i «Historikk».

Ja, du kan max vennebetale 20.000 kr. i uken, og 150.000 kr. i året.

Tast inn beløp og mobilnummer, eller velg en mottaker fra adresselisten på telefonen din. Bekreft og betal , vi fikser resten.

Send oss en SMS. "Slett venn" til 05555.

Det er ikke mulig å stoppe/endre en vennebetaling. Den «går» med en gang.

Så klart! Men mottaker må ha norsk mobilnummer og kontonummer. Obs! Noen vil oppleve at de må legge til +47915 for å sende SMS til oss fra utlandet, altså bruke hele nummeret vårt: +47915 05555.
Nei, det er gratis å bruke Vennebetaling fra mobilbanken!
iOS 7
- Gå ut av appen
- Åpne «Innstillinger»
- Velg «Personvern»
- Velg «Kontakter»
- Skru på for «Mobilbank»

iOS 8 og 9
- Gå ut av appen
- Åpne «Innstillinger»
- Rull helt ned, velg» Mobilbank»
- Skru på tilgang til Kontakter

Android t.o.m. 5. Lollipop
- Godkjennes under installering av appen.

Android 6. Marshmallow og over
- Åpne» Innstillinger»
- Gå til «Apper»
- Velg «Sparebanken Vest»
- Velg «Tillatelser»
- Skru på Kontakter

Er vennen din også kunde i SPV er de der umiddelbart. Er kontoen i annen bank? Da kommer pengene neste bankdag.

Snakk med oss - 05555

Åpent man-søn 07-23.

Ring meg

Stikk innom

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post