Bedrift
Farge

Mobilbanken og Vennebetaling

Her finner du alle spørsmål og svar knyttet til mobilbanken og Vennebetaling

Ofte stilte spørsmål om mobilbanken og Vennebetaling

Med mobilbank får du tilgang til de mest brukte banktjenestene - der du er og når du trenger det. Du kan logge inn kun med en firesifret PIN-kode. Det er raskt enkelt og like sikkert som nettbanken.

Finn ut mer om mobilbanken

Logg inn i nettbanken, gå til Mobiltjenester og varsling, velg Mobilbank og følg instruksjonene.

Søk etter Sparebanken Vest i App Store (iOS) eller i Play Butikk (Android).

Direktelenker:
» App Store (iPhone)

» Play (Android)

Da må du sperre mobilbanken i nettbanken under "Mobiltjenester". 

Logg inn i nettbanken for å sperre og slette mobilbanken

 

Når du bytter mobiltelefon må du aktivere mobilbanken på nytt. Dette gjør du i nettbanken. Husk samtidig å sperre og slette den gamle mobilen din fra listen i nettbanken. Logg inn i nettbanken for å aktivere mobilbanken

Hva skjer med min BankID på mobil hvis jeg har fått ny telefon?

Ja, velg Logg inn i mobilbanken og trykk deretter på Aktiver ny bruker.

Nei, det er kun mobilbanken for aktuelle telefonen som blir sperret.

  • iOS-appen støttes av iPhone, iPad og iPod Touch med iOS 5 eller nyere.
  • Android-appen støttes av enheter med Android 2.2.2 eller nyere.
  • Mobilbank-appen støttes ikke av Windows-telefoner.

For å vennebetale må du være kunde i Sparebanken Vest, og ha mobilbank-appen vår. Vennene dine trenger ikke å være kunde hos oss, eller ha appen for å motta en vennebetaling.

Alle vennene dine! Eneste kravet er at de har norsk mobilnummer og kontonummer. Ikke trenger de noe app heller :)

Nei, det må du ikke. Kontonummeret vi da registrerte på deg bruker vi også til vennebetalinger i fremtiden - uansett hvem som vennebetaler til deg!

Er det første gang vennen din skal motta en vennebetaling? Vi sender en SMS og ber om å få tilsendt kontonummer. Kontonummeret blir så lagret hos oss for fremtidige vennebetalinger - uansett hvem som vennebetaler! Med andre ord: Har vennen din mottatt en vennebetaling før? Da kommer pengene inn på kontoen vi har registrert.

I "Historikk" ser du status. 
Vennebetaling - gjennomført betaling = Gjennomført.
Vennebetaling - betaling venter = Vi venter på kontonummer,
Vennebetaling - betaling stoppet = Ikke gjennomført/feilet.

Sjekk status på vennebetalingen i «Historikk».

Ja, du kan max vennebetale 20.000 kr. i uken, og 150.000 kr. i året.

Tast inn beløp og mobilnummer, eller velg en mottaker fra adresselisten på telefonen din. Bekreft og betal , vi fikser resten.

Send oss en SMS. "Slett venn" til 05555.

Det er ikke mulig å stoppe/endre en vennebetaling. Den «går» med en gang.

Så klart! Men mottaker må ha norsk mobilnummer og kontonummer. Obs! Noen vil oppleve at de må legge til +47915 for å sende SMS til oss fra utlandet, altså bruke hele nummeret vårt: +47915 05555.
Nei, det er gratis å bruke Vennebetaling fra mobilbanken!
iOS 7
- Gå ut av appen
- Åpne «Innstillinger»
- Velg «Personvern»
- Velg «Kontakter»
- Skru på for «Mobilbank»

iOS 8 og 9
- Gå ut av appen
- Åpne «Innstillinger»
- Rull helt ned, velg» Mobilbank»
- Skru på tilgang til Kontakter

Android t.o.m. 5. Lollipop
- Godkjennes under installering av appen.

Android 6. Marshmallow og over
- Åpne» Innstillinger»
- Gå til «Apper»
- Velg «Sparebanken Vest»
- Velg «Tillatelser»
- Skru på Kontakter

Er vennen din også kunde i SPV er de der umiddelbart. Er kontoen i annen bank? Da kommer pengene neste bankdag.

Ring oss - 915 05555

Åpent man-søn 07-23.

Stikk innom

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post