Legitimering

For nye kunder

Legitimering

Når du vil bli kunde hos oss er vi pålagt etter hvitvaskingsloven å innhente, kontrollere og registrere gyldig legitimasjon før vi kan etablere kundeforholdet. Du kan enten bli kunde digitalt med BankID fra annen bank eller ved personlig fremmøte på et av våre kontor.
Dersom du ikke har BankID fra annen bank, kan du avtale et møte på ditt nærmeste lokalkontor. Du kan enkelt avtale time med en av våre rådgivere på et av våre lokalkontor. Det er viktig at du har med deg gyldig legitimasjon når du besøker et av våre kontor.

Hva er gyldig legitimasjon?

Det er viktig at legitimasjonen er gyldig minimum tre måneder før utløpsdato når du fremviser den i et av våre kontor: 

  •  Pass (nødpass godkjennes ikke). 
  •  Norsk utlendingspass 
  •  Norsk reisebevis for flyktninger 
  • Norsk nasjonalt ID kort
     

Hvilken legitimasjon kreves for å få BankID? 

Dersom du ønsker å bestille BankID hos oss kreves det blant annet at du besøker et av våre kontor med én av legitimasjonstypene som nevnt under. Det kreves også at du har norsk fødselsnummer og at legitimasjonsdokumentet har RFID brikke som kan leses i våre maskiner. Legitimasjonen må være gyldig minimum tre måneder før utløpsdato når du fremviser det i kontor. 

- Pass (nødpass godkjennes ikke). 
- Norsk utlendingspass 
- Norsk reisebevis for flyktninger 
- Norsk nasjonalt ID kort

Vi ønsker å minne om at selv om du oppfyller kravene ovenfor, kan vi ikke garantere at vi kan utstede BankID til deg.

Spørsmål om legitimering?

Ring oss på 915 05555 mandag-fredag fra klokken 07-23.

Ring

Ofte stilte spørsmål om legitimering

Personlig rådgiver

Kontakt oss

ringellerchat

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man - søn 07-23

radgiver

Snakk med oss

Hos oss kan du være trygg på at du får rådene og hjelpen du trenger.

FinnDittlokolkontor

Finn ditt lokalkontor

Vi er størst på Vestlandet. Se hvor du finner ditt nærmeste kontor.