
For deg som allerede er kunde
Legitimering
Hvorfor innhenter vi ny legitimasjon?
Hvitvaskingsloven pålegger alle norske banker å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument både ved etablering av kundeforhold og løpende for personer som har vært kunde i banken over lengre tid. Sparebanken Vest er pålagt å innhente ny gyldig dokumentasjon når det er manglende eller utilstrekkelig informasjon i henhold til dagens lovverk.
Når må jeg oppdatere legitimasjonen min?
Du vil bli kontaktet med en frist for når du må fremvise gyldig legitimasjon. Med oppdatert legitimasjon kan vi i større grad bidra til å redusere risiko for at våre kunder utsettes for kriminalitet som ID-tyveri og svindelforsøk.
Besøk et av våre kontor med gyldig pass
Du er velkommen til å besøke et av våre kontor for å legitimere deg der. Hovedregelen for legitimering i Sparebanken Vest er å fremvise gyldig pass. Når du tar med gyldig pass tar det kortere tid å registrere legitimasjonen din i kontor. Gyldig pass er også et av kriteriene til å få utstedt BankID, og det er årsakene til at vi anbefaler våre kunder å legitimere seg med pass i et av våre kontor.
Du kan enkelt booke time på et av bankens kontor. Du kan velge hvilket kontor du ønsker å besøke og bestille time på et tidspunkt som passer deg.
Informasjonssikkerhet og personvern
Du kan være trygg på at den informasjonen som deles med oss blir behandlet på en sikker og konfidensiell måte i henhold til bankens rutiner for personvern og informasjonssikkerhet.
Ofte stilte spørsmål om legitimering
Personlig rådgiver