Bedrift
Farge

Innlogging

Finn svar på dine spørsmål om innlogging til nettbanken.

Ofte stilte spørsmål om innlogging nettbank

  • BankID-innlogging: Du bruker en engangskode fra kodebrikken og et personlig passord (BankID-passord) for å logge inn. Du bestiller selv BankID i nettbanken.
  • Innlogging med BankID på mobil: Du skriver inn ditt telefonnummer og fødselsdato, og får så en dialog på mobiltelefonen der du bekrefter en referansekode og taster din selvvalgte PIN-kode (ID-PIN). Du aktiverer selv BankID på mobil i nettbanken.
  • Alternativ innlogging: Du bruker et nettbankpassord og engangskode fra kodebrikken for å logge inn. Denne innloggingsmetoden er begrenset til Sparebanken Vest sin nettbank.

Dette er den 6-sifrede koden du får fra kodebrikken din.

  • Du har tastet feil engangskode. Dobbeltsjekk at du taster riktig.
  • Bruker du riktig kodebrikke? Du må bruke kodebrikken du har fått fra Sparebanken Vest når du bruker vår BankID. Ønsker du å benytte BankID fra annen bank, må du bruke kodebrikken fra banken som har utstedt din BankID.
  • Ved gjentatte feil, kontakt Kundeservice på (+47 915) 05555.
  • Det er et passord du har laget selv eller fått fra oss på SMS eller e-post, og som brukes til Alternativ innlogging.
  • Nettbankpassord er ikke nødvendigvis det samme som personlig passord (BankID-passord).
  • Du kan endre passordet i nettbanken under menyvalget Innstillinger og Endre nettbankpassord.

Du må benytte Alternativ innlogging. Her logger du inn med et passord du har fått fra oss på e-post eller SMS, og med en kode fra kodebrikken du har fått i posten. Første gang du er inne må du lage eget passord og bekrefte personopplysninger.

 

Du kan bestille nytt ved å kontakte Kundeservice på tlf (+47915) 05555.

  • Det er et passord du har laget selv eller fått tilsendt fra oss på e-post, og som brukes til innlogging med BankID.
  • Personlig passord/BankID-passord er ikke nødvendigvis det samme som nettbankpassord (Alternativ innlogging).
  • Du kan bestille nytt passord ved å logge inn med Alternativ innlogging, gå til menyvalget Innstillinger og Bestille nytt BankID-passord.

Du kan selv bestille nytt personlig passord ved å logge inn med Alternativ innlogging, gå til menyvalget Innstillinger og Bestille nytt BankID-passord.

Du kan også kontakte Kundeservice på tlf. (+47 915) 05555.

Av sikkerhetshensyn blir du automatisk logget ut etter 15 minutters inaktivitet. Dette gjøres for å beskytte deg hvis du glemmer å logge deg av før du forlater maskinen.

Hvis dette skjer når du bruker Betal til flere, er det lurt å registrere noen regninger av gangen. Da registreres det at du er aktiv og du slipper å bli logget ut.

Kontakt Kundeservice på tlf: (+47915) 05555 for å bestille ny.
NB! Våre kontorer leverer dessverre ikke ut kodebrikker.

Snakk med oss - 05555

Åpent man-søn 07-23.

Ring meg

Stikk innom

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post