Bedrift
Farge

Innlogging

Finn svar på dine spørsmål om innlogging til nettbanken.

Ofte stilte spørsmål om innlogging nettbank

Du må benytte Alternativ innlogging. Her logger du inn med et passord du har fått fra oss på e-post eller SMS, og med en kode fra kodebrikken du har fått i posten. Første gang du er inne må du lage eget passord og bekrefte personopplysninger.

 

  • Det er et passord du har laget selv eller fått fra oss på SMS eller e-post, og som brukes til Alternativ innlogging.
  • Nettbankpassord er ikke nødvendigvis det samme som personlig passord (BankID-passord).
  • Du kan endre passordet i nettbanken under menyvalget Innstillinger og Endre nettbankpassord.

Dette er den 6-sifrede koden du får fra kodebrikken din.

  • BankID-innlogging: Du bruker en engangskode fra kodebrikken og et personlig passord (BankID-passord) for å logge inn. Du bestiller selv BankID i nettbanken.
  • Innlogging med BankID på mobil: Du skriver inn ditt telefonnummer og fødselsdato, og får så en dialog på mobiltelefonen der du bekrefter en referansekode og taster din selvvalgte PIN-kode (ID-PIN). Du aktiverer selv BankID på mobil i nettbanken.
  • Alternativ innlogging: Du bruker et nettbankpassord og engangskode fra kodebrikken for å logge inn. Denne innloggingsmetoden er begrenset til Sparebanken Vest sin nettbank.
  • Du har tastet feil engangskode. Dobbeltsjekk at du taster riktig.
  • Bruker du riktig kodebrikke? Du må bruke kodebrikken du har fått fra Sparebanken Vest når du bruker vår BankID. Ønsker du å benytte BankID fra annen bank, må du bruke kodebrikken fra banken som har utstedt din BankID.
  • Ved gjentatte feil, kontakt Kundeservice på (+47 915) 05555.

Du kan bestille nytt ved å kontakte Kundeservice på tlf (+47915) 05555.

  • Det er et passord du har laget selv eller fått tilsendt fra oss på e-post, og som brukes til innlogging med BankID.
  • Personlig passord/BankID-passord er ikke nødvendigvis det samme som nettbankpassord (Alternativ innlogging).
  • Du kan bestille nytt passord ved å logge inn med Alternativ innlogging, gå til menyvalget Innstillinger og Bestille nytt BankID-passord.

Du kan selv bestille nytt personlig passord ved å logge inn med Alternativ innlogging, gå til menyvalget Innstillinger og Bestille nytt BankID-passord.

Du kan også kontakte Kundeservice på tlf. (+47 915) 05555.

Av sikkerhetshensyn blir du automatisk logget ut etter 15 minutters inaktivitet. Dette gjøres for å beskytte deg hvis du glemmer å logge deg av før du forlater maskinen.

Du kan enkelt bestille ny kodebrikke i mobilbanken. Logg inn i mobilbanken, gå til «Kontakt oss» og velg «Bestille ny kodebrikke».

Har du ikke mobilbank? Ring Kundeservice: (+47) 915 05555 for å bestille ny.

NB! Våre kontorer leverer dessverre ikke ut kodebrikker.

Ring oss - 915 05555

Åpent man-søn 07-23.

Våre kontorer

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post