Bedrift
Farge

Innlogging

Finn svar på dine spørsmål om innlogging til nettbanken.

Ofte stilte spørsmål om innlogging nettbank

Du kan bestille nytt ved å velge Glemt passord under innlogging uten BankID eller kontakte Kundeservice på tlf (+47) 915 05555.

Da må du benytte innlogging uten BankID. Her logger du inn med et passord du har fått fra oss på e-post eller SMS, og med en kode fra kodebrikken du har fått i posten. Første gang du er inne må du lage eget passord og bekrefte personopplysninger.

  • Nettbankpassordet er passordet som brukes til innlogging uten BankID. Dette har du laget selv eller fått fra oss på SMS eller e-post. Passordet kan du endre selv i nettbanken under menyvalget Innstillinger og Nettbankpassord
    .
  • BankID-passord er et personlig passord som brukes når du logger inn med BankID eller BankID-appen. Passordet har du laget selv eller fått fra oss på e-post. Du kan bestille nytt passord i appen, eller i nettbanken ved å logge inn med innlogging uten BankID. Gå til menyvalget Meny - Innstillinger - BankID passord. 
  • Det er et passord du bruker når du logger inn i nettbanken med innlogging uten BankID. Dette har du har laget selv eller fått fra oss på SMS eller e-post.
  • Nettbankpassord er ikke nødvendigvis det samme som det personlige BankID-passordet.
  • Du kan endre passordet i nettbanken under menyvalget Innstillinger - Nettbankpassord.

Dette er den 6-sifrede koden du får fra kodebrikken din.

  • BankID-innlogging: Du bruker en engangskode fra kodebrikken din og et personlig passord (BankID-passord) for å logge inn. Du bestiller selv BankID i nettbanken. Nå kan du også bruke BankID app. Les mer her
  • Innlogging med BankID på mobil: Du skriver inn telefonnummer og fødselsdato, og får så en dialog på mobiltelefonen. Du må bekrefte en referansekode (to ord) og taste den selvvalgte PIN-koden din (ID-PIN). Du aktiverer selv BankID på mobil i nettbanken.
  • Innlogging uten BankID: Du bruker et nettbankpassord og engangskode fra kodebrikken for å logge inn. Denne innloggingsmetoden kan kun brukes for å logge inn i nettbanken din hos oss.
  • Du har tastet feil engangskode. Dobbeltsjekk at du taster riktig.
  • Bruker du riktig kodebrikke? Du må bruke kodebrikken du har fått fra oss i Sparebanken Vest når du bruker vår BankID. Ønsker du å benytte BankID fra annen bank, må du bruke kodebrikken fra banken som har utstedt din BankID.
  • Ved gjentatte feil, kontakt Kundeservice på (+47) 915 05555.
  • Det er passordet du bruker til innlogging med BankID. Passordet har du har laget selv eller fått tilsendt fra oss på e-post, 
  • Personlig BankID-passord er ikke nødvendigvis det samme som nettbankpassordet du bruker ved innlogging uten BankID..
  • Du kan bestille nytt passord ved å logge inn med innloggingsmetoden uten BankID. Gå til menyvalget Innstillinger - BankID - Endre passord.

Du kan selv bestille nytt personlig passord (BankID-passord) ved å logge inn i nettbanken med innloggingsmetoden uten BankID. Når du er innlogget, gå til menyvalget Innstillinger og BankID -passord.

Du kan også bestille nytt passord i appen under Meny - Innstillinger - BankID - passord.

Dersom du står fast kan du ringe kundesenteret på tlf (+47) 915 05555 alle dager fra 07.00-23.00. 

Av sikkerhetshensyn blir du automatisk logget ut etter 15 minutters inaktivitet. Dette gjøres for å beskytte deg hvis du glemmer å logge deg av før du forlater maskinen.

Du kan enkelt bestille ny kodebrikke i mobilbanken eller nettbanken. Gå til Innstillinger og velg Bestill kodebrikke. Sjekk at adressen stemmer før du sender bestillingen.

Dersom du ikke har mulighet til å logge inn kan du ringe oss på tlf 915 05555 mellom kl. 07.00-23.00.

NB! Våre kontorer leverer ikke ut kodebrikker.

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man-søn 07-23

Logg inn og chat

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor