Generelt om forsikring fra Frende
Finn svar på nett om dine forsikringer. Dekninger, endringer, faktura og mer.
Ofte stilte spørsmål om forsikring
Hvor kan jeg få oversikt over mine forsikringer?
Hvor kan jeg finne mine forsikringsdokumenter?
På Min side på Frende.no finner du dine forsikringsdokumenter. Her kan du blant annet skrive ut reisebevis, veihjelpsbevis og forsikringsdokumenter.
Hvordan gjør jeg endringer på mine forsikringer?
Du kan enkelt gjøre endringer på dine forsikringer på nett. Logg inn på Frende/Minside med BankID eller BankID på mobil.
Hvorfor kan jeg ikke se våre forsikringer?
Det er kun en person som kan være forsikringstaker av en forsikringsavtale. Forsikringstaker har tilgang til forsikringene i appen, i nettbanken eller Min side på Frende.no.
Forsikringstaker kan samtykke til lesertilgang slik at ektefelle/samboer også kan få tilgang. Dette gjøres på Min side på Frende.no.
Hva betaler jeg for i forsikringspremie?
Du kan enkelt se hva du betaler i forsikringspremie på
Frende under Min side. Du kan også finne denne informasjonen i
app eller i nettbank.
Hvordan går jeg fram for å bytte forsikringsselskap?
Kontakt rådgiveren din i banken eller vårt Kundesenter Forsikring på telefon 915 05555. Du kan også sende inn forsikringsskjema som du finner på våre hjemmesider, eller kjøpe forsikring selv via vår
forsikringskalkulator på
spv.no eller i
appen.
Hvis jeg bytter forsikringsselskap kan jeg være sikker på at jeg får utbetalt det jeg har til gode i mitt tidligere selskap?
Rådgiveren i banken som du har avtalt flytting av forsikringene dine med, vil sende oppsigelse til ditt nåværende forsikringsselskap, og også be om at evt. tilgodebeløp blir overført til en avtalt konto.
Hvordan kan jeg betale for forsikringene mine?
Forsikringene kan betales ved avtalegiro, e-Faktura eller giro. Du kan velge mellom å betale 1, 4 eller 12 ganger per år. Forutsetning for å kunne betale 12 ganger per år, er at du velger avtalegiro/e-Faktura og at årlig betalingsbeløp er 1500 kr eller mer.
Hvordan melder jeg en skade?
Du kan ringe direkte til Frende på telefon (+47) 55 15 36 00. Du kan også melde skaden via www.frende.no.
Jeg ringte og ba om endring på forsikringene mine som jeg betaler med månedlig avtalegiro. Hvorfor blir det månedlige trekket mitt mer enn dobbelt så stort?
Når du gjør endring på forsikringsavtalen din, vil betalingen også endre seg. Dersom trekket påfølgende måned er for høyt eller for lavt, vil dette bli avregnet mot neste trekk.