BankID på mobil
Logg inn i nettbanken og handle på nett uten kodebrikken. Sikkert og enkelt. BankID på mobil - et alternativ til kodebrikken.
Ofte stilte spørsmål om BankID på mobil
Du kan trygt bruke BankID på mobil. Hold din pin-kode hemmelig og pass godt på mobilen. Dersom du mister mobiltelefonen kan du sperre BankID på mobil i nettbanken din under Innstillinger. Du kan også kontakte kundeservice på chat i nettbank eller mobilbank. Telefon (+47) 915 05555. Våre åpningstider er man-søn 07 - 23.
Har du aktivert BankID på mobil i Sparebanken Vest, kan du også benytte BankID på mobil som kodebrikke i stedet for den vanlige kodebrikken. Dette betyr at du kan logge inn uten kodebrikke på nettsteder som bare tilbyr innlogging med BankID, men ikke BankID på mobil.
Slik fungerer det i praksis:
1) Velg BankID
2) Oppgi fødselsnummer
3) Ikke tast engangskode. Klikk på "Sparebanken Vest GO3"
4) Velg "BankID på mobil"
5) Klikk på den pilen til høyre for "Gå videre"
6) Du får nå opp en referansekode på skjermen.
7) Tast inn PIN-koden du bruker på BankID på mobil, på mobilen din.
8) På skjermen får du nå beskjed om å taste inn "Personlig passord". Tast inn ditt "vanlige" BankID-passord.
Neste gang du nå velger BankID vil brukerstedet huske valget ditt, og du vil automatisk få opp BankID på mobil.
Ikke kast kodebrikken din! Du vil trenge den dersom du skal aktivere/bestille BankID eller BankID på mobil på nytt.
BankID på mobil vil fungere på de fleste telefoner, både eldre mobiler og nye smarttelefoner, men dessverre ikke alle. Enkelte telefoner vil ha under registrering og bruk av tjenesten Dette kan skyldes telefonens manglende støtte for SIM-toolkit, som kreves for at BankID på mobil skal fungere.
- På bankid.no finner du tips for å løse problemer som kan oppstå under aktivering og bruk av BankID på mobil. Her kan du finne informasjon om ulike mobiltyper og en sjekkliste for alle telefoner som kan være nyttig å gå gjennom.