BankID-app
Logg inn i nettbanken og handle på nett uten kodebrikken. Sikkert og enkelt. BankID App - et alternativ til kodebrikken.
Ofte stilte spørsmål om BankID-app
BankID-app er en digital kodebrikke som brukes i stedet for den fysiske kodebrikken, når du skal logge inn eller signere med BankID. I stedet for å taste inn engangskode, mottar du heller et varsel på mobilen din som ber deg om å godkjenne i appen. Når du har gjort dette går du tilbake til nettsiden for å fullføre identifiseringen med ditt personlige passord.
Selv om appen er på mobilen, skal du ikke velge BankID på mobil.
Du finner BankID-app i App Store eller Google Play. Deretter aktiverer du appen ved å identifisere deg med din eksisterende BankID eller BankID på mobil. Foreløpig er det kun personer med BankID fra Sparebanken Vest som kan logge inn med BankID-app. Les mer her
Dersom du har BankID fra Sparebanken Vest men ikke får aktivert tjenesten kan din BankID være utløpt. Da må du aktivere den på nytt i nettbanken din under Innstillinger - BankID. Velg aktiver BankID. Du vil få et varsel på SMS og epost når det er i orden, og deretter tar det et par minutter før du kan aktivere den nye BankID-appen.
Hvis dette ikke skjer kan du bytte metode for innlogging selv. Klikk på Velg annen BankID under feltet med engangskode. Velg BankID App i listen og trykk deg videre. Da vil vinduet endre seg til BankID App og be deg følge instruksene på mobilen din.
Hvis du har gått tilbake til nettleseren og du fortsatt opplever å ikke komme videre, kan det være at det har skjedd en feil. Hvis det finnes en feilmelding kan du kontakte kundeservice på chat i nettbank eller mobilbank. Du kan ogå ringe oss på tlf +47 915 05555 mellom kl 07-23 alle dager.
BankID, med både fysisk eller digital kodebrikke oppfyller sikkerhetsnivå 4, som er det strengeste sikkerhetskravet for digital identifisering i Europa.