
Når uhellet er ute
Kortreklamasjon
Betaler du med VISA-kortet ditt, kan du reklamere hvis noe går galt med kjøpet.
Dette dekker kortgarantien
Dersom du ikke mottar en vare eller dersom leverandøren går konkurs, kan du kreve at kortselskapet dekker kostnadene der du har betalt med kort.Det er ikke alle som kjenner til de gunstige reklamasjonsrettighetene du har når du bruker et VISA-kort. Vær oppmerksom på at reklamasjonsrettighetene kun gjelder for VISA-betalinger, og ikke når du betaler med BankAxept i vanlige kortterminaler i Norge.
Slik reklamerer du på kortbruk
Følg linken til vår samarbeidspartner Tietoevry som håndterer reklamasjonssaker for oss:
https://vest.mycards.edb.com/ecards/web/3625/nb
Her logger du på med Bank ID for å identifisere deg. Fyll ut informasjon i skjemaet og følg stegene. Når du er ferdig sendes saken til behandling, og vi vil behandle saken din så raskt som mulig.
Du kan til enhver tid se status på dine pågående saker via samme link.
Fakta om reklamasjoner
Når du bruker et betalingskort merket Visa, har du følgende rettigheter ved reklamasjon:
- Beskyttelse dersom et brukersted går konkurs eller ikke kan levere varen eller tjenesten.
- Refusjon av dobbeltbelastning på kort. For eksempel dersom en restaurant eller butikk trekker kortet ditt to ganger ved en feil.
- Belastning av feil beløp. Blir du belastet et annet beløp enn det du har skrevet under på og godkjent, kan du reklamere.
- Avbestilling av hotellrom innen avbestillingsfristen. Dersom du avbestiller et hotellrom innen fristen hotellet har satt og du ikke får tilbake pengene dine, kan du reklamere.
- Etterbelastning ved leie av bil. Oppfyller ikke leiebilselskapet kortselskapenes regler for dokumentasjon av etterbelastninger, har du rett til å reklamere.
Personlig rådgiver