Hopp til hovedinnholdet
Kortreklamasjon

Når uhellet er ute

Kortreklamasjon

Betaler du med VISA-kortet ditt, kan du reklamere hvis noe går galt med kjøpet.

Light bulb_enkel

Ikke mottatt en vare eller tjeneste?

Vi gjør det enkelt for deg å få tilbake pengene dine ved at du fyller ut en kortreklamasjon.

Du må logge inn på sidene til TietoEvry, vår samarbeidspartner som håndterer reklamasjonssaker for oss. Her kan du også se status for saker du har til behandling. 

Kortreklamasjon gir ekstra trygghet blant annet dersom:

  • Du ikke får varene du har bestilt
  • Tjeneste du har bestilt ikke blir levert
  • Et arrangement blir avlyst
  • En reise blir kansellert
  • Selgeren ikke respekterer angreretten din
  • Selgeren går konkurs
  • Du blir belastet dobbelt for en betaling med kortet ditt
Info_full

Viktig å vite om reklamasjonsrett og kortbetaling 

Du har reklamasjonsrett hvis betalingen går gjennom Visa, men ikke hvis den går gjennom BankAxept, som ofte brukes i fysiske butikker i Norge.

 

Visa-betaling skjer automatisk når du bruker Visa-kortet ditt når du:

  • Handler på nett
  • Handler i utlandet
  • Bruker kontaktløs betaling over 500 kroner
  • Betaler i butikker som ikke støtter BankAxept

 

I vanlige kortterminaler i Norge brukes ofte BankAxept som standard, og da gjelder ikke de samme rettighetene. For ekstra trygghet anbefaler vi å bruke Visa der det er mulig, spesielt ved større kjøp eller netthandel.

Personlig rådgiver

Kontakt oss

ringellerchat

Ring eller chat

Tlf 915 05555. Man - søn 07-23

radgiver

Snakk med oss

Hos oss kan du være trygg på at du får rådene og hjelpen du trenger.

Avtal møte
FinnDittlokolkontor

Finn ditt lokalkontor

Se hvor du finner ditt nærmeste kontor.

Finn ditt kontor