Bedrift
Farge

Visa Smart Ung

Fra du er 13 år kan du med Visa Smart Ung både handle i butikk uten PIN-kode og shoppe på nett. Kult!


Med Visa Smart Ung kan du handle på nettet. Og når du betaler med kortet i butikken trenger du ikke alltid å taste koden heller.

Kortet har nemlig kontaktløs betaling - som betyr at alt du trenger å gjøre er å holde kortet bort til kortterminalen!

Du som allerede har VISA Electron Ung kan fortsette å bruke kortet ditt som før. Skulle du ønske å bytte til Visa Smart Ung er det bare å kontakte banken.

Tips! Du trenger ikke å bruke alle pengene på en gang. Det er lurt å spare litt på sparekonto også. Kanskje du kan spare til noe du ønsker deg? Ny mobil?

Smarte foreldre!
  • Kortet minner om et "vanlig" Visakort, men har noen begrensninger, som  f.eks. lavere beløpsgrenser på varekjøp og uttak i minibank.
  • Disponibel saldo bestemmer bruken. Kortet kan ikke trekkes over.
  • Følg med på kortbruken og overfør penger i nett- og mobilbanken.

Få oversikt og ha kontroll

Smart Ung Mobilbank

Smart Ung Nettbank

Smarte foreldre!

Favorittene vi aldri glemmer og barnelærdom

Bugg. Husker du dem? Jeg husker da tyggegummien Bugg kostet 50 øre per stykk, og venninnene mine og jeg pantet flasker for å sikre oss hver vår med lakrissmak. I smug selvfølgelig. For vi fikk jo ikke gå på butikken uten voksne. Rampestrekene gav meg dog nyttig barnelærdom.

Les hele innlegget

Ofte stilte spørsmål om Visa Smart

Nei, disse kortene tilbys kun uten legitimasjon.

For at løsningen skal være sikker nok er det lagt inn en regel som forteller kortet at du må taste kode ved noen anledninger.

På denne måten vil en spare tid hver gang en skal handle småting, samtidig som at sikkerheten er ivaretatt ved at ingen kan misbruke kortet på store beløp dersom kortet havner i hendene på uvedkommende.

Noen nettbutikker tillater ikke handel med personer under 18 år. Hovedforklaringen til dette er at lover og regler gjør det enklere for nettbutikkene å handle med myndige personer. Dette har altså dessverre ikke noe å gjøre med verken kort eller bank.

Dersom du har fått feilmelding på grunn av kortet, eller vet at du skulle kunne betale med kortet i nettbutikken men likevel ikke får betalt: Kontakt Kundeservice på mail, telefon eller chat.

Snakk med oss - 05555

Åpent man-søn 07-23.

Ring meg

Stikk innom

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post