Bedrift
Farge

Bytte bank

Nå er det veldig enkelt å bytte bank. Nesten alt kan gjøres i nettbanken helt på egenhånd. Følg stegene nedenfor, så får du en smidig overgangsprosess. Du kan både åpne nye kontoer, flytte lønnskonto og opprette faste avtaler.

Bytte bank

Bli kunde i Sparebanken Vest ved hjelp av din BankID. Du kan benytte BankID fra hvilken som helst annen bank til å opprette et kundeforhold hos oss.

Klikk her for å bli kunde med BankID

Når du oppretter kundeforhold ved hjelp av BankID, vil det automatisk også opprettes en brukskonto for deg. Inne i nettbanken kan du opprette flere kontoer, gi dem egne navn, og bestille nye kort.

Når du har mottatt og aktivert ditt nye bankkort fra Sparebanken Vest, må du huske å avslutte kortavtalen i gammel bank. Da unngår du at det påløper årsavgift på det gamle kortet. Og du risikerer ikke å bli stående uten noen kort i overgangsfasen.

Registrer det nye kortet ditt på dine abonnementstjenester som Vipps, Spotify, AppStore, Google og lignende.

Overfør innskudd fra din gamle bank. Finn frem ditt nye kontonummer i nettbanken din, og overfør til denne kontoen fra gammel bank.

BSU kan ikke overføres på egenhånd. Dersom du ønsker å flytte BSU må du kontakte oss for å få tilsendt et elektronisk bankbytteskjema.

Informer arbeidsgiveren din om ditt nye kontonummer for lønnsutbetaling.

Dersom du mottar utbetalinger fra andre, som NAV, lånekassen og skatteetaten må du huske å opplyse alle om ditt nye kontonummer.

En eFaktura er tilknyttet ditt fødsels- og personnummer, og vil dermed automatisk følge med over til din nye nettbank. Du trenger ikke å avslutte dem i din gamle bank.

 

AvtaleGiroer må sies opp i gammel bank og opprettes på nytt i Sparebanken Vest. Dette kan gjøres på to ulike måter:

1. Betale en regning manuelt i nettbanken fra ønsket belastningskonto, og godkjenne forslaget om å opprette ny avtale.

2. Gå til Betale - AvtaleGiro og eFaktura - Opprett ny avtale - Fyll ut kontonummer, KID-nummer og belastningskonto.

 

Faste oppdrag må slettes i gammel nettbank, og opprettes i ny nettbank under "Betale" og "Betalingsavtaler".

 

Vær oppmerksom på betalinger som allerede ligger til forfall. Du må enten vente med å avslutte konto til disse er betalt i gammel bank, eller registrere de på nytt i ny bank og deretter slette i gammel bank.

Mobilbank er navnet på Sparebanken Vest sin egen app. Denne kan du laste ned gratis i både App Store og Google Play Butikken. Etter at du har lastet ned appen må den aktiveres i nettbanken.

Med mobilbanken kan du følge med på din økonomi uansett hvor du er, og vi er bare et par tastetrykk unna dersom du skulle trenge hjelp.

Du kan bruke BankID fra annen bank når du logger deg inn i nettbanken, men det kan være mer praktisk å ha BankID fra Sparebanken Vest.

Før du kan aktivere BankID må du være legitimert med pass i banken. Ta med deg passet inn i et av kontorene våre, så ordner vi resten.

Du trenger også en egen kodebrikke fra SPV. Den kan du bestille gjennom en av våre rådgivere, eller selvbetjent direkte fra mobilbanken. Når du har fått kodebrikken kan du aktivere BankID og BankID på mobil under Innstillinger i nettbanken din.

Ring oss - (915) 05555

Åpent man-søn 07-23.

Våre kontorer

Skriv til oss

Send oss en e-post.

Send e-post