Bedrift
Farge

Vi gjør bank litt bedre

Sparebanken Vest er en personlig bank med dedikerte rådgivere. Hos oss skal du være trygg på å få rådene og hjelpen du trenger.

Dette lurer folk vanligvis på

Alle som er registrert med norsk personnummer og pass med RFID brikke. Passet registrerer du i et av våre kontorer. 

Aldersgrensen er 13 år. 

Du oppretter BankID i nettbanken under Innstillinger, BankID og BankID på mobil.

Er du under 18 år, velger du BankID for ungdom.

Dersom begge foreldrene er kunder, kan du kan åpne konto til barnet ditt i nettbanken eller mobilbanken. Barnet kan imidlertid ikke disponere kontoen selv eller bestille bankkort før barnet har legitimert seg på et av våre kontor. 

Slik oppretter du kontoen i mobilbanken:

  • Logg inn i nettbanken eller mobilbanken
  • Gå til "Min familie" og velg "Legg til barn"
  • Opplysninger om barn du har foreldreansvar for hentes direkte fra Folkeregisteret
  • Legg til barnet du ønsker skal bli kunde
  • Begge foresatte må godkjenne at barnet blir kunde. En forespørsel sendes elektronisk til den andre forelderen
  • Når den andre forelderen har godkjent forespørselen, blir barnet registrert og får en konto automatisk

Dersom barnet skal ha bankkort og nettbank, må barnet legitimere seg i ett av kontorene våre sammen med foreldrene. Hvis ikke begge foresatte kan stille, må den som ikke er tilstede skrive fullmakt og legge ved kopi av eget pass. Barnets pass eller fødselsattest må også vises.

Finner du ikke fødselsattesten? Bestill nytt eksemplar via skatteetaten sine sider. De sender den til deg i løpet av noen få dager til din folkeregistrerte adresse.

Ta kontakt med banken som har utstedt ditt bankID. 

I Sparebanken Vest kan du selv bestille nytt personlig passord ved å logge inn med Alternativ innlogging, gå til menyvalget Innstillinger og Bestille nytt BankID-passord.

Du kan også kontakte Kundeservice på tlf. (+47 915) 05555.

Med BankID logger du inn slik:
    1.     Oppgi fødselsnummeret ditt.
    2.     Skriv inn engangskode fra kodebrikken din (6 siffer).
    3.     Oppgi BankID-passordet som du selv har laget.

Dette lover vi deg

Norges beste mobilbank

Norges beste mobilbank

Vår prisvinnende app har god oversikt og ble kåret til Norges beste digitale produktopplevelse i 2019. Last ned appen og bli kunde med BankID.

Last ned app
Møte med rådgiver

Vi er her for deg

Det kjekkeste vi vet er å hjelpe vestlendinger. Treff oss når du vil på 34 kontorer eller på telefon.

Avtal møte
Kundeutbytte

Kundeutbytte

Har du lån eller sparepenger på konto i Sparebanken Vest kan du utbetalt kundeutbytte.

Les mer om kundeutbytte
Med bestefar på kaien

Å bytte bank er enkelt!

Nå har det blitt veldig enkelt å bytte bank. Nesten alt kan gjøres i nettbanken helt på egenhånd, men det er likevel viktig å gjøre tingene i riktig rekkefølge. Følg oppskriften vår så er du sikker på at du får en smidig overgangsprosess.

Bli kunde

Livet på Vestlandet

Alt vi gjør, skal bidra til at livet på Vestlandet blir enda litt bedre.

Illustrasjonsfoto: Parsellhage

Heia nabolaget

Her kan nabolag søke om midler eller eksperthjelp til å gjennomføre prosjekter som vil komme alle i nabolaget til gode. Nye muligheter hver uke!

Søk støtte til ditt nabolag
Illustrasjonsfoto: Jenter som spiller fotball

Søk støtte fra Korona-fondet

Barn og unge må passes ekstra godt på i krisen vi står i nå. Korona-fondet vil være med på å sikre at fritidstilbudene og andre viktige tiltak består.

Søk korona-fondet
Illustrasjonsfoto: Hjertebank logo

Hjertebank

Hjertebank er en konsertturné på Vestlandet der vi feirer frivilligheten og støtter lag og organisasjoner med 1 million kroner på hvert sted vi besøker.

Les mer om Hjertebank

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring 915 05555

Åpent man-søn 07-23

Ring oss

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor