
Er du Telenor- kunde og har BankID på mobil?
Telenor og øvrige operatører i Telenors nett oppgraderer sikkerheten for BankID på mobil. Det betyr at du må aktivere BankID på mobil på nytt.
Fra 14. oktober 2019 til 30. juni 2020 har Telenor en omfattende oppgradering av BankID på mobil. Som en konsekvens av dette, må en rekke SIM-kort byttes ut eller oppgraderes:
- Telenor-kunder med eldre SIM-kort får automatisk tilsendt nytt i posten.
- Telenor-kunder med nyere SIM-kort vil automatisk få oppgradert SIM-kortet når BankID på mobil bestilles og aktiveres på nytt i nettbanken.
Du vil motta nærmere informasjon når det er din tur til å oppgradere BankID på mobil.
Har du kontroll på kodebrikken?
For å aktivere BankID på mobil, må du logge inn i nettbanken med kodebrikken din.
Dersom du ikke finner kodebrikken din kan du bestille en ny her.
Har du glemt BankID-passordet kan du få tilsendt et nytt her .
Hvilke teleoperatører under Telenor gjelder dette?
Talkmore
ATEA Mobil
Dipper
Fjordkraft Mobil
GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
Gator
Happybytes
Oyatel
Pepcall
Phonect
Primafon
Saga Mobil
Sponz
Telipol/Hudya
Vil du vite mer om oppgraderingen?
Da kan du lese mer på Vipps sine sider.