Bedrift
Farge
Logger inn med kodebrikke

Er du Telenor- kunde og har BankID på mobil?

Telenor og øvrige operatører i Telenors nett oppgraderer sikkerheten for BankID på mobil. Det betyr at du må aktivere BankID på mobil på nytt.

Fra 14. oktober 2019 til 30. juni 2020 har Telenor en omfattende oppgradering av BankID på mobil.  Som en konsekvens av dette, må en rekke SIM-kort byttes ut eller oppgraderes:

  • Telenor-kunder med eldre SIM-kort får automatisk tilsendt nytt i posten.
  • Telenor-kunder med nyere SIM-kort vil automatisk få oppgradert SIM-kortet når BankID på mobil bestilles og aktiveres på nytt i nettbanken.

Du vil motta nærmere informasjon når det er din tur til å oppgradere BankID på mobil

Har du kontroll på kodebrikken?

For å aktivere BankID på mobil, må du logge inn i nettbanken med kodebrikken din. 

Dersom du ikke finner kodebrikken din kan du bestille en ny her

Har du glemt BankID-passordet kan du få tilsendt et nytt her .

Hvilke teleoperatører under Telenor gjelder dette?

Talkmore
ATEA Mobil
Dipper
Fjordkraft Mobil
GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
Gator
Happybytes
Oyatel
Pepcall
Phonect
Primafon
Saga Mobil
Sponz
Telipol/Hudya

Vil du vite mer om oppgraderingen?

Da kan du lese mer på Vipps sine sider.

 

 

 

Ofte stilte spørsmål om Telenor oppgradering

Den gjelder alle teleoperatører knyttet til Telenor:

Talkmore
ATEA Mobil
Dipper
Fjordkraft Mobil
GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
Gator
Happybytes
Oyatel
Pepcall
Phonect
Primafon
Saga Mobil
Sponz
Telipol/Hudya

 
Oppgraderingen gjøres på grunn av økte sikkerhetskrav, men også fordi den teknologiske utviklingen går raskt og krever at programvaren i SIM-kortet er sikker og oppdatert til enhver tid.

Ja, dersom du er kunde hos Telenor eller har andre operatører i Telenors nett. Andre operatører er:

Talkmore
ATEA Mobil
Dipper
Fjordkraft Mobil
GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
Gator
Happybytes
Oyatel
Pepcall
Phonect
Primafon
Saga Mobil
Sponz
Telipol/Hudya

Du får en SMS fra oss når det er din tur til å oppgradere SIM-kortet. 

Da må du aktivere BankID på mobil på nytt, slik at den fortsetter å fungere som vanlig. Aktivering av BankID på mobil gjør du i nettbanken din under Innstillinger - BankID på mobil.

Dersom du trenger nytt SIM-kort, vil du få det i posten fra Telenor. Etter at du har fått nytt SIM-kort, må du aktivere BankID på mobil på nytt.  Kunder som ikke trenger nytt SIM-kort får en SMS fra oss når de må bestille BankID  på mobil på nytt. Når du starter aktiveringen av BankID på mobil vil SIM-kortet oppgraderes automatisk. 

Når du får en SMS om at du må oppgradere BankID på mobil har du 14 dager på deg til å gjøre det.  Glemmer du det, vil BankID på mobil bli sperret frem til du aktiverer den på nytt. 

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring 915 05555

Åpent man-søn 07-23

Ring oss

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor