Bedrift
Farge

eFaktura

Lei av å taste inn lange KID- og kontonummer når du skal betale? Med eFaktura får du regningene dine ferdig utfylt rett i nettbanken.

Fordeler med eFaktura

  • Du slipper papirgiroer i postkassen og sparer miljøet
  • Enklere å betale regningene. Alle betalingsdetaljer er ferdig utfylt (KID, kontonummer, beløp, forfallsdato). Det eneste du må gjøre er å bekrefte betalingen.
  • Full oversikt over betalte og ubetalte regninger i appen og nettbanken
  • Du kan velge å bli varslet på e-post og push på mobilen hver gang en ny faktura er kommet

Det eneste du må gjøre når du får en ny eFaktura, er å godkjenne den. Det gjør du med ett klikk i appen eller i nettbanken. Du kan endre beløp og forfallsdato på regningene etter at du har lagt dem til forfall.

Når du har betalt regningen, oppbevares den elektronisk. På den måten har du til enhver tid full oversikt over både betalte og ubetalte regninger.

Mye enklere betaling

Med eFaktura er det slutt på å taste inn de lange KID-numrene. Du bare godkjenner fakturaen, så skjer resten automatisk. Enkelt, ikke sant?

Mer oversiktlig

eFakturaen sendes til deg i god tid før forfall, slik at du kan godkjenne den. Hvis du vil, kan du bli varslet på e-post og få pushvarsel på mobilen hver du får en ny eFaktura.

I forfallsmappen kan du enkelt se hvilke regninger som ligger til forfall. Har du fått en eFaktura kan du se betalingdetaljene med et enkelt klikk.

Slik oppretter du eFaktura

  1. Si "ja takk" når du får spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura etter å ha betalt en regning.
  2. Med eFakturareferanse:
    Logg deg inn i appen eller nettbanken, finn frem til eFaktura og opprett en avtale med den bedriften du ønsker. Du vil trenge eFaktura-referansen i løpet av registreringen, den finner du på forrige regning fra bedriften.

Kombiner eFaktura og AvtaleGiro når det er mulig

Dersom betalingsmottakeren tilbyr både AvtaleGiro og eFaktura, bør du velge begge deler. Samtidig som du får betalt regningen uten å registrere noe som helst, får du hele fakturaen tilgjengelig i appen og nettbanken. Enkelt og oversiktlig!

Ofte stilte spørsmål om eFaktura

eFaktura er en elektronisk faktura som er ferdig utfylt med KID-, kontonummer og beløp. En eFaktura må godkjennes i nettbanken/Mobilbanken før betalingen gjennomføres på forfallsdato.

Du kan endre beløp, hvilken konto som skal belastes og forfallsdato på regningen, og du kan velge å bli varslet på e-post hver gang du mottar en ny eFaktura i nettbank/Mobilbank.

  • Når du betaler en regning i nettbanken til en bedrift som tilbyr eFaktura, vil du bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Alt du behøver å gjøre er å godta forslaget som kommer opp.
  • Du kan også gå til menyvalget Betale og velg AvtaleGiro og eFaktura og deretter Søke eFakturatilbydere. Søk etter den aktuelle eFaktura-tilbyderen og velg Inngå avtale.

For å kunne inngå avtalen trenger du en eFakturareferanse, og denne finner du på din papirfaktura eller ved å kontakte eFaktura-tilbyder.

Gå til Betale og velg AvtaleGiro og eFaktura i nettbanken. Finn den aktuelle avtalen i listen, trykk på pilen og velg Slett.

Avtal møte

Møt oss på telefon eller i banken

Avtal møte

Ring 915 05555

Åpent man-søn 07-23

Ring oss

Skriv til oss

Vi svarer normalt innen 2 dager

Send e-post

Våre kontorer

Velkommen innom

Finn ditt kontor